4e Dag Valdesalor-Casa de Caseres 22,9 km - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 4e Dag Valdesalor-Casa de Caseres 22,9 km - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

4e Dag Valdesalor-Casa de Caseres 22,9 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

04 Mei 2016 | Spanje, Casar de Cáceres

4e Dag 3e Wandeldag Valdesalor- Caseres- Casar de Caseres 22,9 km

Daar het gisteren zo warm was vroegen de Amerikanen of ze om 06.00 uur mochten opstaan. Dat vond iedereen prima zodat ik ook al om 6.45 weg stapte. Het weer was heerlijk en het is echt waar: Morgenstond heeft goud in de mond. Wat is het heerlijk om met je rugzak zo door een land te trekken. Na een half uur haalde ik de Amerikanen in en gingen zij op de N -630 lopen inplaats van de Camino te volgen.Ik vind dat niet fijn want dan suizen de auto's langs je oren.
Om 8.30 kwam ik in Caceres aan en na een heerlijk ontbijt heb ik een uur door het Middeleeuwse stadsgedeelte gelopen, wat sinds 1986 behoort tot Werelderfgoed van Unesco.Prachtige gebouwen en Plaza Mayor. Toen weer verder getrokken na de volgende plaats: Casar De Caseres, wat een binnenkomst !! door een prachtige parkallee met tegels van schelpen in het pad.
De Albergue was midden in het centrum op een heel klein, leuk pleintje en de eigenaar van de Bar stond al op straat en vroeg of ik me wilde inschrijven. Toppie, alles geregeld en hij ging met me mee en opende de Albergue. Ik was de eerste dus alle keus.Wasmachine en droger aanwezig wat wil je nog meer. Lekker gedoucht, gewassen de de dame die kwam kijken of alles ok was gevraagd om de was te centrifugeren. Droger in en klaar was alles. Tijd voor een welverdiend drankje:Bier met citroen + tapas ( 2 stukjes kip + frites) voor Euro 1,10 Niet te geloven.
Inmiddels kwam het Engelse koppel Shirley + Martin en ook de Amerikanen Bernie, John, Osar + Alex arriveerde. Daar het inmiddels 2 uur was en ik wel honger had, ging ik naar de Bar waar we waren ingecheckt want ik had mama in kokskleding achter de Bar gezien!! Toppie gegeten, 1/2 fles wijn erbij en eerst zat ik alleen maar al snel kwam de Amerikaan uit Californië John bij me zitten en vertelde dat zijn moeder, die hij 18 jaar had verzorgd, op 92 jarige leeftijd, toen hij de 4 dag op deze Camino was, gestorven was. En na een half uur kwam Jochem uit Bremen bij mij aan tafel zitten en bestelde ook een Menu del Dia. Dus conclusie You Never Walk Alone. In de Albergue zag ik dat mijn kant wel overvol was met ( snurkende ) mannen, dus heb ik mijn boeltje opgepakten ben naar de ander ruimte gegaan. Heerlijk door het centrum gezwalkt, even een foto genomen van het beroemde busstation van de architect Justo Garcia Rubio , het grappige is dat de bewoners dit gebouw door de vorm "patata frita" noemen en de kerk waar heel veel ooievaarsnesten zijn en waar ik helaas een dode ooievaar op de grond vond.
Zojuist geprobeerd om net als vele anderen een siësta te houden, maar dat is toch niet aan mij besteed.

  • 04 Mei 2016 - 19:20

    Wout En Nellie:

    Hallo Jet. Wij krijgen al pijn aan de pootjes als we dit lezen. Leuk voor je dat je weer gezellige mensen treft. Ieder met zijn eigen verhaal. Misschien verzacht dit een beetje dat je alleen moet lopen. We blijven je volgen. Geniet van het welverdiende wijntje en/of biertje iedere dag.

  • 04 Mei 2016 - 21:19

    Elly Prevoo:

    Hoi Mariëtte,

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Wens je nog veel wandelplezier met nieuw contacten.
    Groetjes uit Vaals

  • 04 Mei 2016 - 22:27

    Truus Van Gog:

    Hoi mariette, wij(Peter en ik) smullen van je mooie verhalen. Je schrijft het heel levendig zodat het bijna Net is of we erbij zijn. Heel fijn dat je van die leuke ontmoetingen hebt, zeker omdat je alleen loopt. We kijken alweer uit naar het volgende verslag. Met het opknappen van het appartement gaat het goed. Het is veel werk. Maar kom maar eens kijken als je terug bent. Groetjes, Truus en Peter.


  • 04 Mei 2016 - 22:28

    Monique Heggen:

    Hey Mariette
    Wat heerlijk om ook dit jaar je reisverslagen te mogen lezen (voorlezen aan mijn man!). Ik bewonder je dat je dit alleen onderneemt maar zie dat je reeds overal vrienden maakt. Heerlijk om op deze manier zeer veel levenservaring op te doen. Je foto's zijn ook mooi hoor. Hopelijk houden je voetjes het goed vol want het zijn toch vele kilometers die ze elke dag moeten afleggen. Ik lees dat het warm is. Wij komen op 21 mei Sevilla en Cordoba bezoeken maar hoop dat de temperatuur dan nog te verdragen zal zijn.
    Goede reis morgen! Ik verheug me al op je volgend verslag!

  • 05 Mei 2016 - 11:29

    Leanne:

    Pijn in mijn hart. Wat klinkt het allemaal prachtig en wat leuk dat er zoveel mensen onderweg zijn.
    Frans en ik zitten een paar dagen in Zeeland bij Sluis. Eindelijk ook prachtig weer en zo dadelijk gaan we een eindje fietsen. Met mijn pootje is wandelen nog steeds geen optie.
    Geniet ze en tot gauw.
    Liefs Frans en leanne

  • 05 Mei 2016 - 12:06

    Anne&paul:

    Hoi Mariiette,
    Vandaag alles van je verslagen gelezen. Je bent een echte routinier, voor alle gekke situaties een oplossing.! Leuk , ook weer mooi dat je er weer zo van kunt genieten. Fijn weer natuurlijk speelt ook mee.
    Aparte wereld al die camino gangers, die deels solitair bezig zijn en deels elkaar steeds weer opzoeken.
    Heel veel mooie momenten verder gewenst. We volgen je met veel plezier.
    Groetjes uit nu zonnig Vaals.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 6203

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: