15/16 Wandeldag Zamora - Montamarta 18km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 15/16 Wandeldag Zamora - Montamarta 18km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

15/16 Wandeldag Zamora - Montamarta 18km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

16 Mei 2016 | Spanje, Salamanca

15e Dag/16 W dag Zamora- Montamarta 18km

Na een prima ontbijt met zijn allen , verzorgd door de hospitalleros om 07.20 weggestapt zonder jasje en het was 13 graden. Ik voelde me prima behalve mijn linker voet. Erg dom van mezelf dat ik gisteren gewoon niet goed had opgelet, waar ik de pootjes neerzette. Naja nog 3 wandeldagen te gaan. Spaanse ibuprofen erin en lopen maar. Het was een prima tocht,maar je moest wel goed op de borden, c.q. pijlen letten. De hele ochtend met de Finse Sanna gelopen en dat was prima zo.
Zij wilde vandaag 40 km doen en toen we aankwamen in mijn dorp, hebben we afscheid van elkaar genomen. De deur van de Albergue was open en daar ik de eerste was had ik de keus uit 20 bedden ( 10 x stapelbed) slaapzak uitgepakt, douche genomen, wasmachine ontdekt en deze helaas op een te lang programma ingesteld waardoor ik bijna 3 uur heb moeten wachten op dat stomme ding en honger dat ik had!!! Eindelijk was hij klaar en kon ik naar een restaurant wandelen ( beetje strompelen) werd direct uitgenodigd aan de tafel bij een jong stel uit Mallorca en heb een heerlijke bocadillo met omelet en tomaat + glas wijn genuttigd. Terug gewandeld naar de Albergue en heerlijk gelezen in het zonnetje. Toen werd het tijd om een klein rondje door het dorp te maken en me neer te vleien op een terras met WIFI, pilsje, watertje en wachten tot om 19.30 de andere pelgrims komen met wie ik ga eten.
Heerlijk gegeten met 5 Franse dames, Huub + Greetje uit Nederland en 1 Schot,.
Zo dadelijk terug strompelen naar de Albergue en............ morgen weer vroeg op.

• 16 Mei 2016 - 19:29

Monique Heggen:

Wat een mooie verslagen en foto's! Ik kijk er elke dag naar uit. Spijtig dat je linkervoet weer tegensputtert. Nog 3 dagen en dan zit het er weer op. Het is zwaar maar je ontmoet zoveel fijne mensen uit de hele wereld, dat moet toch een warme voldoening geven. Ik ben benieuwd eind mei je verhalen te horen op school.
    Ik wens je nog veel succes voor de laatste dagen en wens je een behouden thuiskomst.
    Groetjes
    Monique