14e /13 WandeldEl Cubo d.l. T del V-Zamora 31,5km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 14e /13 WandeldEl Cubo d.l. T del V-Zamora 31,5km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

14e /13 WandeldEl Cubo d.l. T del V-Zamora 31,5km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

15 Mei 2016 | Spanje, Salamanca

14e Dag13 Wandeldag El Cubo d.l. T del Vino - Zamora 31,5 km

Ondanks de prachtige kamer met beddengoed toch niet goed geslapen, naja jammer dan.
Om 6.30 uur opgestaan en om 6.50 liepen we met zijn allen naar het ander huis waar het ontbijt al klaar stond. Toppie alles, na het ontbijt betaald, afscheid genomen en nadat Fernandez nog verteld had dat we NIET de Camino moesten bewandelen maar de N-630 omdat er op 5 plaatsen het water heel hoog stond en dat het anders zwemmen werd. Gelukkig was er bijna helemaal geen verkeer en we ( Spanjaard, het Franse koppel, Sana en ik)schoten heel goed op. Na 2 uurtjes een Bar voor een warme chocomel en nog ongeveer 18 km te gaan. Dat werden er natuurlijk veel meer omdat we niet op de N-630 konden blijven en via een omweg kwam ik op een Camino voor fietsers om zo uiteindelijk om 13.00 uur in Zamora aan te komen. Fernandez had ons nog een adres gegeven van restaurant Manojo op de Place Santa Lucia en daar ben ik maar neergestreken omdat de Albergue pas om 15.00 uur open ging. Alvast een pilsje met een overheerlijke tapas en na een 1/2 uur kwamen de anderen. Ik had ontzettende honger en besloot maar meteen een menu te nemen.Wederom heerlijk! salade van het huis, rijst op Zamoriaanse wijze , dessert, en wijn voor Euro 8. Ik moest Euro 10 afrekenen en gaf Euro 20. De eigenaar, ik denk eind 50 , kijkt me aan en vraagt of ik het niet kleiner heb. Ik kiep mijn beurs om en daar zit in een briefje van 5 + 50 +1.30 aan kleingeld. Hij pakt het briefje van 5 + het kleingeld en zegt dat het zo ok is. Ik vraag waarom???? hij duikt over de balie en geeft me 2 zoenen en zegt Buen Camino.!!!
Toen richting Albergue gelopen en op een bank op de rugzak gaan liggen en om 14.40 konden we gelukkig al inschrijven.Wij liggen maar met zo'n 4 op een kamer voor 6. Dus dat komt wel goed.
De Albergue ligt naast de Parador ook hier ben ik even binnengegaan om rond te kijken.
Zamora is een fantastische stad met meer als 20 fantastisch behouden Romaanse kerken, Romeinse brug, oude watermolen + prachtige kathedraal.Heerlijk door Zamora geslenterd en op de Plaza Mayor een wijntje gescoord. Bruiloftsgasten bekeken en om 19.00 uur richting Albergue gelopen.Helaas heb ik gisteren ook een moment niet opgelet en ben wederom met mijn linkervoet omgeslagen. Alvast maar in de Apotheek een stretch sok gekocht en even afwachten wat het morgen wordt.
Het franse koppel Perrick en Marie Therese vroeg of ik mee geen eten en dat heb ik even later ook gedaan.Lekker wijntje en een paar voortreffelijke tapas. Om 21.00 uur werden we beneden in de gezamenlijke ruimte verwacht voor een verrassing, was ons medegedeeld door de Hospitallero.
We waren met ongeveer 25 personen uit Nederland, Frankrijk,Duitsland, Finland, Zuid Afrika , Servië, Italië, Amerika. Als eerst kregen we een soort touwtje welke we elkaar om de pols moesten binden en iedereen moest vertellen hoe hij/zij heette, waar hij vandaan kwam, welke Camino' s men al bewandeld had en WAAROM. Toen nam hij zijn gitaar, er was een hele leuke Pelgrino tekst uitgedeeld en zongen we met zijn allen.Naderhand zocht hij via zijn Ipad liedjes in alle talen die aanwezig waren en die die Pelgrims dan moesten zingen. Als afloop allemaal een Chupito (borrel met kruiden ) en toen het bed in.

  • 15 Mei 2016 - 18:33

    Lieve :

    Jetje,
    Alle verslagen in één keer achter mekaar gelezen. Ik kan me zó goed voorstellen hoe het voor je voelt Meestal heerlijk, af en toe doorbijten en de natuur trotseren en dan weer iedere avond heel voldaan in bed kruipen.. Ik voel de heimwee naar het onderweg zijn als ik je verhalen lees.
    Hou je taai die laatste dagen en natuurlijk hoor ik ze ook graag live !
    Liefs, ook van Paul.
    Lieve

  • 16 Mei 2016 - 09:14

    Henrie Jacobs:

    prachtige stad Zamora, ben beetje jaloers ha. Wel jammer dat je wederom niet de camino kon lopen. Wat een omstandigheden, die zijn wel erg tegen je met al dat hoge water. Wens je vele caminopaden en mooie contacten onderweg, dat laatste zit wel goed met zoveel pelgrims en pelgrimsharten om je heen. Het blijft verbazingwekkend hoe pelgrims bejegend worden. Mooi om te lezen. Ik kijk er elke dag naar uit. Buen camino. Groet uit Asten van Henrie.

  • 16 Mei 2016 - 14:12

    Marga:

    Ik geloof dat ik in janken was uitgebarsten met zo'n lief gebaar van de restauranthouder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 6156

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: