17.Dag/16e Wandeld Granja - Benavente 31,5km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 17.Dag/16e Wandeld Granja - Benavente 31,5km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

17.Dag/16e Wandeld Granja - Benavente 31,5km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

17 Mei 2016 | Spanje, Salamanca

17e Dag/16e Wandeld. Granja de Moreeruela- Benavente 31,5 km

Redelijk geslapen maar helaas vonden een paar Pelegrinos die een etage boven ons lagen dat ze al om 05.00 uur moesten vertrekken!!! Belachelijk je ziet niets want om 07.00 uur is het pas licht.
Om 06.20 opgestaan en om 6.45 afscheid van iedereen genomen daar in deze plaats de wegen zich scheiden. Iedereen gaat via Ourense d.w.z. de Camino Sanabres volgen en daar ik morgen een bus moet hebben naar Madrid moet ik de weg richting Astorga volgen, waar je weer uitkomt op de Camino Frances( veel te druk). Hartelijk afscheid en daar ik om 05.00 uur al 2 tabletjes voor mijn pootje had genomen, kon ik redelijk goed wegstappen. Temperatuur was prima en naderhand kwam het zonnetje ook nog erbij.Na 1 1/2 uur warme melk + tostada's genuttigd en daar ging ze weer. De Camino liep langs de bijna ongebruikte N-630 en gezien mijn voet en de hoge waterstand, besloot ik op deze weg te blijven.Ik schoot super op en 10 km voor Benavente dook ik nog even een Bar in voor een cafe con leche. Het was ook een Albergue en de barkeeper liep nog met mij naar buiten met een papier waarop de route stond. Helaas verliep ik me !!!!! Regel 1 op de Camino is als je geen pijl of bordje meer ziet TERUG.Stom stom stom. Gezien het blaadje van de laatste bar ging ik steeds verder weg en besloot ik i.p.v. om te keren dwars door het veld te gaan. Uiteindelijk kwam ik klimmend, glijend en klauterend op een pad en dacht dat ik goed was. Helaas kwam er een oud mannetje in een auto aan en hij zij dat ik hartstikke fout zat. Omkeren dus en bij het volgend kruispuntje naar rechts.Wederom een hoop blubber, camino gevolgd en opeens stond ik voor een groot water met rechts hoog boven in de berm een oude houten frame met rails.
Dus of schoenen uit en water in of omhoog klauteren over het gammele ding en niet weten hoe ik er aan de andere kant weer van af kwam of..................
Dat laatste dus WEER omgekeerd en 2 uur later had ik die OSBORN Sherry STIER weer in mijn vizier. Ik dacht we gaan maar liften of zo want dit wordt niets, helaas daar ik de hele dag al bijna geen auto' s op deze weg gezien had, kwamen er nu natuurlijk ook geen. In de verte zag ik een fabrieksgebouw en ben daar maar naar toe gewandeld en gevraagd of zij voor mij een taxi wilde bellen. Zo gezegd zo gedaan € 16 aan taxikosten kwijt en vervolgens voor € 4 overnachten in de Albergue van Benavente gevestigd in een park in het oude stationsgebouw.Lekker gedoucht , wasje gedaan en naar het centrum gelopen om een busticket voor morgen te kopen.
Helaas gaat het loket pas om 15.30 open , zodat ik eerst maar eens lekker ben gaan eten.

  • 17 Mei 2016 - 16:34

    Henrie Jacobs:

    wat een avontuur weer, fijn dat je goed aangekomen bent in Benavente, het voormalig treinstationnetje. daar heb ik ook twee keer geslapen. Goede reis terug. groet, Henrie

  • 17 Mei 2016 - 17:44

    Truus Van Gog:

    Dag Mariette, soms zit het mee en soms zit het tegen maar jij hebt daarop weer je oplossingen gevonden.
    Ik vind het knap, chapeau.
    Wanneer ga je waar landen?
    Goede en voorspoedige terugreis, groetjes Truus

  • 17 Mei 2016 - 17:56

    Anne En Paul:

    Hoi Mariette,

    Zelfs zo'n ervaren loper als jij kan dus toch nog verkeerd lopen ...maar goed , je hebt je er wel weer uit gered.
    Bon voyage op de terug weg en gauw weer tot ziens .
    PS wij gaan morgen naar Tropical Islands ....met Nicole/Livy en Andrea....dat wordt enkele dagen heerlijk samen zijn .
    veel groetjes ,
    Anne en Paul

  • 17 Mei 2016 - 19:32

    Wilma:

    Mooie tocht weer gehad dit jaar...ups en downs...en toch kwam het allemaal weer goed na de downs! Top!
    Goeie reis naar Madrid en heel veel plezier daar met Leanne!!

    Groetjes,
    Wilma & Jan

  • 18 Mei 2016 - 18:06

    Peter :

    Hoi Mariette,
    super dat je toch weer redelijk (eigenlijk heel goed) kunt lopen met je voet. Doorlopen is eigenlijk altijd het beste met een omgeslagen voet. Het gebeurt mij ook regelmatig. Als je gaat rusten verstijfd de zaak en is het afgelopen. Ik heb genoten van je mooie verslagen. Het einde van deze etappe is aangebroken. Een hele mooie tocht om op terug te kijken. Ik wens je een goede terugreis, groetjes Peter.

  • 18 Mei 2016 - 21:51

    Marga:

    Hola Mariëtte,

    Stoer wijf ben je, petje af. Volgende week moeten we daar maar eens een Spaanse les aan besteden.;-)

Tags: benavente

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 6197

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: