3e Dag 2e Wandeldag Alcuescar - Valdesalor 25,5 km - Reisverslag uit Alcuéscar, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 3e Dag 2e Wandeldag Alcuescar - Valdesalor 25,5 km - Reisverslag uit Alcuéscar, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

3e Dag 2e Wandeldag Alcuescar - Valdesalor 25,5 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

03 Mei 2016 | Spanje, Alcuéscar

3e Dag 2e dag Alcuescar - Valdesalor 25,5 km

Om 06.30 liep ergens een wekker af en daar de deur toch pas om 07.00 uur open ging, ben ik toen ook pas opgestaan. Aan de overkant was een restaurant voor een desayuno ( ontbijt) en om 07.15 stapte ik weg. Het was veel warmer als gisteren dus direct maar alleen in mijn shirtje op weg.
Het weer was fantastisch en het landschap een en al genieten. Na een tijdje liep ik op 3 mannen Peter uit Oostenrijk, Pedro uit Spanje en Mike uit Duitsland. Deze 3 mannen hadden zich na de eerste etappe vanuit Sevilla getroffen en liepen sindsdien samen. Na 2 uurtjes boden ze mij verse sinaasappelsap aan, maar dit moest ik toch afslaan omdat anders mijn darmen zich willen legen achter iedere verdere boom. Dus ben ik zelf alleen verder gestapt en bij een wegrestaurant even gepauzeerd. Inmiddels werd het super warm 29 graden en uiteindelijk was ik om 12.30 op plaatst van bestemming. Ik was de eerste en iedereen moest zich inschrijven bij een Bar en ook daar de sleutel halen. Prachtige nieuwe ruime Albergue met maar 14 bedden. Heerlijke douche genomen, wasje gedaan en vervolgens kwamen er een aantal bekenden van de afgelopen dag binnendruppelen. Met een Engels koppel afgesproken om samen te gaan eten en toen alvast maar op een heerlijk koel terras gaan zitten. Biertje met citroen en lekker tapasje erbij.
Om 3 uur kwam het Engelse stel , ben effe de namen vergeten en hebben we toppie gegeten.
Na een siesta in het park en speeltuin aan de overkant van de Albergue om 17.00 uur een Casa Cultura opgezocht voor WIFI en voila alles op mijn site gezet. Inmiddels komen er ook een groep Amerikanen de Casa Cultura in, en de herberg is ook bijna vol met wat spanjaarden , de Nederlandse Francoise en de man uit Alaska.

  • 04 Mei 2016 - 07:36

    Leanne:

    Jetje, ik schrijf niet teveel want ik schiet helemaal vol als ik je verslag lees. Wat ontzettend fijn voor je dat er zoveel mensen lopen en dat je gezellig! !
    Mis het gevoel van samen lopen ontzettend. Maar volgend jaar nieuwe kansen. Veel plezier vandaag en hasta lego. ❤

  • 06 Mei 2016 - 21:50

    Marga:

    Zou zo mee willen lopen.

Tags: Valdesalor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 6198

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: