5e Dag 4e wandeldag Casar de C.-Canaveral 35,8 km - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 5e Dag 4e wandeldag Casar de C.-Canaveral 35,8 km - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

5e Dag 4e wandeldag Casar de C.-Canaveral 35,8 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

05 Mei 2016 | Spanje, Casar de Cáceres

5e Dag 4e Wandeldag Casar de Caceres -Canaveral 35,8 km

Goed geslapen vannacht. Het verhuizen naar de andere zaal waar maar 8 bedden waren was een goed iedee.
Om 6.45 zat ik al in de Bar!!! Heerlijke cafe con leche + tostada met jam. Om 07.00 stapte ik weg
Temperatuur prima na een tijdje haalde ik de Amerikanen in die even pauze namen en languit in de wei lagen en passeerde ik 2 Spanjaarden met hun zoon. Het water wat ik altijd neem uit de kraan smaakte helaas alsof een wedstrijdzwemster haar badpak erin had uitgeknepen. Na een 1/2 fles proef je het gelukkig wat minder !! Om 10.30 begon het te regenen en het is een hele klus om zo'n poncho over je rugzak te krijgen. De Duitser Jochem had me een truc geleerd, maar die lukt mij in ieder geval niet. Opeens zag ik iemand in een zijweggetje zitten, ik erop af, het was een Italiaan en nadat we elkaar hadden aangekleed, konden we weer verder. Het uitzicht over het Alcantara stuwmeer , het grootste stuwmeer van Europa was super mooi. Na een uur zou er een Hostal zijn waar je wat kon drinken, maar helaas DICHT. Pfffff heftig geen enkele bar of winkel op 35,8 km is best heftig. Steen opgezocht, schoenen uit bananen + muesli reep erbij en effe pauze. Opeens kwam Mario de Italiaan eraan en ook hij baalde dat de Hostal gesloten was. Effe voor verpleegster gespeeld, daar Mario een joekel van een open blaar had op zijn hiel en hier alleen een pleister op had zitten. Tape erbij en weer een Italiaantje blij gemaakt. Inmiddels regende het ook niet meer en was mijn poncho alweer droog. Toen moesten we nog 11 km bergje op bergje af en je kreeg een gratis massage voor je voeten!! Je kon niet naar rechts of links kijken anders lag je op je gezicht.
Gisteravond had ik al een bedje besteld inHostel Canaveral omdat ik geen zin had om zoveel te lopen en dan geen bedje te hebben. Om 14.00 uur kwam ik behoorlijk moe aan,maar na een douche knap je weer helemaal op. Samen met de Amerikanen gaan eten in de bar vlakbij. De Amerikanen hadden de straat weg genomen en daardoor waren ze niet heel veel later als ik binnen. Gezellig gegeten , tjonge wat smaakt dat toch, siesta gehouden en mijn blog bijgewerkt.
Zit ik hier in het Hostel in de gezellige hal en zie ik een man waarvan ik zeker weet dat ik hem eerder heb gezien. Is het 1 van de 5 Spanjaarden waar Leanne en ik vorig jaar de Camino Primitivo meegelopen hebben. Ik had zelfs een groepsfoto van hem toen Leanne en ik onze Compostela haalden in Santiago. Dadelijk nog lekker wat gaan drinken en .........

  • 05 Mei 2016 - 20:59

    Leanne :

    Hè jet wat ontzettend leuk van die Spanjaard.
    Doe hem de groeten.
    Flinke afstand gelopen vandaag. Gaat goed met je.
    Hoe gaat het met je voetjes?
    Keep on walkING! !!!
    Een jaloerse leanne.

  • 05 Mei 2016 - 21:57

    Rick:

    Lets go Mariette; wat een afstand zeg! Geniet ervan!
    Gr
    Rick

  • 06 Mei 2016 - 09:14

    Jan Janssen:

    Hallo Jetje,
    Wat een veelvoud aan verschillende bloemen en landschappelijk ziet het er zeer aantrekkelijk uit.
    Het geeft mij het gevoel van de Dordogne maar dan ongerepter en rustiger. Mooi hoor!
    Uit de telefoon gesprekken en hetgeen je schrijft voel ik dat het je echt goed gaat en wij ons geen zorgen hoeven te maken. Ook je fantastische basis conditie maakt het prettig voor je en zijn de afstanden met deze weersomstandigheden puur genieten voor je.
    Wij zijn trots op je en geniet van het even "WEG" zijn en je "CAMINO WEG".
    Dikke knuf
    Jan(tje).

  • 06 Mei 2016 - 10:21

    Henrie Jacobs:

    Wat een feest van herkenning, zeker met de foto's. Buen camino van Henrie

  • 06 Mei 2016 - 17:26

    Truus Van Gog:

    Ha Mariette,
    Wat ben jij in goedeconditie, elke dag meer dan 30 km, echt ren dapper dodo!
    Lieve groet uit een zonnig Maadtricht. Groetjes Peter en Truus ps ben stiekem een beetje jaloers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 6162

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: