8e Dag & wandeldag O de Pl.- Aldeanueva del C 22km - Reisverslag uit Aldeanueva del Camino, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 8e Dag & wandeldag O de Pl.- Aldeanueva del C 22km - Reisverslag uit Aldeanueva del Camino, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

8e Dag & wandeldag O de Pl.- Aldeanueva del C 22km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

08 Mei 2016 | Spanje, Aldeanueva del Camino

8e Dag 7e Wandeldag Olivia de Plasencia - Aldeanueva del Camino 22 km

Wat een dag!!!! Opgestaan om 6.20 uur omdat we gisteravond in de Bar geregeld hadden dat ons iemand terug bracht naar de Arco de Capara, Ik was er benieuwd of die jongeman ook kwam, maar dat was toch echt zo. Hij werkte op een hele grote boerderij, waar ze stieren fokte voor het stierenvechten. Pilar 60 jaar + haar tante ook Pilar 77 jaar en ik vertrokken dapper in de stromende regen met regencapes om. Na 3 kwartier stond ik voor een beek die enorm hard stroomde en zonder stokken kwam ik echt niet aan de overkant. Gewacht op de beide dames en nadat zij aan de overkant waren, gooide ze mij 2 stokken toe en kon ik ook via stenen aan de overkant komen.
Na wederom een 1/2 uur kwamen we weer aan een beek die volledig uit zijn oevers was getreden. Ik probeerde erdoorheen te gaan en stond tot aan mijn onderbroek in het water. Terug !!! of de beek naar links aflopen of we ergens erover heen konden.Dat eerst gedaan , maar helaas we moesten toch helemaal terug naar de Arco, want het was levensgevaarlijk.Maar........ toen wij weer terug bij de eerste beek kwamen, konden we onmogelijk doorheen doordat het water afkomstig van de Sierra heel erg gestegen was. Toen maar de beek helemaal naar links gevolgd, door moeras, struiken rotsen en uiteindelijk over de afrastering geklommen naar een weg die zeer zelden gebruikt werd. Uiteindelijk kwam er na 1 1/2 uur lopen een dierenarts aan die stopte en zei dat hij ons op de terugweg zou meenemen en naar de Albergue zou brengen. Ik had het sterverns koud en zeker 5 cm water in mijn schoenen. Gelukkig brak het zonnetje iets door maar ja als je voeten lopen te soppen,krijg je het echt niet warm. Om 11.45 kwamen we bij de Albergue aan en hadden we een supervriendelijke ontvangst en konden we direct inchecken. Daar ik s'ochtends alleen een koekje als ontbijt had gehad stierf ik van de hongerHeerlijk warme douche, spullen gewassen en een hoop kranten gehaald voor mijn leren schoenen. Bar gezocht en om 12.30 ging mijn 1 e bakje koffie met een tostada erin. Barstende hoofdpijn natuurlijk door te weinig eten, maar ja nadat ik even op bed was gaan liggen, trok dit wel weg. Helaas hadden ze gisteren toch mijn sokken NIET gevonden en heb ik vanmiddag dat ene paar heel ouderwets gestopt. Om 1500 uur kwamen de Spaande dames vragen of ik mee ging eten en met mijn schoenen in een zak, zodat ik ze in de zon kon laten drogen, togen we naar het restaurant. Helaas was het superdruk door een wielerwedstrijd en moesten we 1 uur wachten voor we aan tafel konden. Ach ja er zijn ergere dingen. Alvast een glas wijn gedronken met een tapas van varkensoor, Gisteren had ik varkenssnuit!! Tja zo eet je eens wat anders. Heerlijk en gezellig gegeten en toen vroegen ze of ik mee wilde naar Hervas een toeristenplaatsje in de buurt. Maar door mij moesten ze i.p.v. 1 taxi 2 taxi's nemen. Was geen enkel probleem en zo togen we naar Hervas. Leuke plaats maar te nat en te koud helaas. Nu is het al 21.30 en zit ik in de keuken van de Albergue te schrijven. Effe afwachten wat het weer morgen doet om dan ook pas te beslissen wat en hoeveel ik ga lopen.
Toch maar al afscheid genomen van mijn 4 Spaanse Camino dames, wat geweldig, gastvrij en lief waren ze.

  • 08 Mei 2016 - 23:08

    Marian Terwindt:

    Hoi Mariet

    Wat een prachtige verslagen schrijf je. Erg leuk om te lezen Zo is het net of ik de camino meeloop Zeker als je al die prachtige foto,s ziet. Geniet er maar heel erg van. En veel wandelplezier voor de komende dagen.

    Liefs Marian

  • 09 Mei 2016 - 07:22

    Henrie Jacobs:

    Je maakt zo wel wat mee, elke dag weer een nieuwe verrassing. Begrijpelijk dat er vandaag geen foto's bij zijn. Maar die komen wel weer. Ik geniet ervan, veel herkenning. Buen camino. Henrie

  • 11 Mei 2016 - 21:40

    Marga:

    `je maakt wel iets mee. Topper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 6170

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: