7e Dag 6e Wandeldag Galisteo - Arco de Caparra 26k - Reisverslag uit Oliva de Plasencia, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 7e Dag 6e Wandeldag Galisteo - Arco de Caparra 26k - Reisverslag uit Oliva de Plasencia, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

7e Dag 6e Wandeldag Galisteo - Arco de Caparra 26k

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

07 Mei 2016 | Spanje, Oliva de Plasencia

7e Dag 6e Wandeldag Galisteo - Arco de Caparra 26km

Het was best rustig gedurende de nacht,maar eigenlijk moet ik bekennen dat ik heel vaak wakker wordt, terwijl ik gezien de inspanning toch in coma moest liggen. Om 6.00 uur maar opgestaan en gaan kijken of de was die we in de woonkamer gezet hadden met de verwarming aan al droog was. Alleen mijn sokken waren nog nat!!! Toen mijn box uit de koelkast gehaald( zie foto) er zat een pakje melk, jus d'orange, nescafe, 2 x cakejes + 2 pakjes koekjes.Eigenlijk te zoet voor Jet.
Maar ja er moet toch iets in en na de melk met nescafe + cake weggestapt. Na 10 minuten onderweg viel mij in dat ik niet meer wist waar ik mijn natten sokken gedaan had. Misschien had ik beter kunnen omkeren. Naja niet gedaan. Het probleem was dat ik s'middags ontdekte dat mijn rechtersok GATEN aan de onderkant vertoonde!! Lichte paniek want 1 paar sokken is toch wat weinig. Toen ik onderweg was kwam Nacho de hospitallero nog voorbij met een aantal pelgrims in de auto en vroeg of alles ok was. Toen zei ik ook al dat ik dacht dat ik de sokken vergeten was.
Na ja wat te doen??? Het was een prachtige dag met zon , wat niet gemeld was en de natuur fantastisch.Om 8.45 kwam ik aan in Carcaboso waar ik een ontbijtje heb genuttigd om me vervolgens in de fantastische Dehesa te storten. Af en toe was het wel zoeken naar de weg vandaag, maar het was wel prachtig. Om 11.30 zag ik de 4 Nederlanders in de verte en ben uiteindelijk met een van hun doorgelopen naar de Arco de Caparra. Dit is een Romeinse Arcade van de Stad Caparra uit 1e eeuw na Ch. vanaf 1929 zijn ze begonnen met alle opgravingen rondom deze Arcade. Gepauzeerd, foto's gemaakt en ik heb mijn volgende hospitalero gebeld om me te laten ophalen. Na 40 minuten stopte er een auto en een Spaanse jongeman bracht me naar Olivia de Plasencia, waar ik een heerlijk bedje kreeg toegewezen in de toeristische Albergue.Na een douche moest ik toch echt constateren dat ik nog maar 1 paar sokken had. Nacho gebeld en daar hij redelijk goed Frans spreekt, bleek dat mijn sokken gevonden waren en dat ik ze hopelijk vanavond terug krijg !!!! Wederom met de Spaanse dames gegeten , een van hen heeft een blessure opgelopen aan haar knieën, dus ik ben benieuwd wat ze morgen gaat doen en geconstateerd dat er in de Albergue nog 2 Duitsers, een dame uit de Filipijnen en 1 dame uit Spanje is.

  • 07 Mei 2016 - 21:08

    Karin:

    Hee Mariette,
    ik heb net kans gezien om je belevenissen van de afgelopen 2 dagen te lezen .
    Knap hoor, de hele week weliswaar tussen andere mensen die de route lopen maar verder toch in je uppie al een hele week elke dag een flinke prestatie geleverd. Petje af!!
    Ik hoop dat de weergoden je gunstig gezind blijven en je voetjes heel blijven .
    Buen camino

  • 08 Mei 2016 - 19:28

    Wilma:

    Ha Mariëtte,
    Hij gaat lekker daar hè? Leuk dat je weer helemaal in je element bent!
    Ga vooral zo verder...lopen en ontmoeten, helemaal jouw ding!

    XX Wilma & Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 6203

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: