1e Dag Vaals-Madrid-Badajoz-Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 1e Dag Vaals-Madrid-Badajoz-Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

1e Dag Vaals-Madrid-Badajoz-Merida

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

01 Mei 2016 | Spanje, Mérida

Dag 1 Vaals - Madrid-Badajoz- Merida 1 mei

Om 5.00 uur opgestaan, alles stond klaar dus dat ging lekker snel. Is toch vreemd om alleen te gaan en je moet ook goed nadenken wat je wel of niet meeneemt. Ik had de rugzak niet ingecheckt omdat ik bang was dat hij bij een tussenstop in Madrid misschien niet meekwam en dan had ik in Merida een probleem. Hij was niet te zwaar dus alles verliep toppie, Niks te extra controle in Dusseldorf vanwege de aanslagen dus een zee van tijd over. In Madrid gingen we in een klein toestelletje van 50 personen en daar kwam ik een Nederlander tegen die met een groep Canadese in de frans/spaanse Pyreneeen gefietst had en al 17 jaar boer was ten oosten van Lissabon. Leuk gesprek, leuke open man. Aangekomen op het vliegveld van Badajoz was er dus geen bus of trein maar moest ik eerst 18 km met een taxi naar de stad Badajoz.Helaas maar 1 taxi en die was al bezet, maar toen er nog een kwam mocht ik met een vliegtuig crew meerijden. Toen zij bij hun hotel waren gebracht en betaald hadden, vroeg ik aan de taxichauffeur of hij mij naar het treinstation kon rijden, was ok. Vervolgens zag ik dat hij de meter had laten staan op Euro 25, ik zei dat dat al betaald was, maar daar was hij het niet mee eens en stopte de taxi. Ik ben ook geen gekke Henkie en zei Adios dit kan niet en ben de taxi uitgesprongen en gaan wandelen.
Even later gaan vragen waar de Taxi centrale was en na 10 minuten bracht een andere taxi mij keurig naar het station. In de trein kreeg ik een SMS bericht van Tara van de Airbnb die ik in Merida geboekt had, daar de hotels overvol waren. Dit was maar 3 minuten lopen van het station en na te hebben ingecheckt, sleutels in ontvangst te hebben genomen,even wat opgefrist, liep ik heerlijk met 25 graden het centrum van Merida in. Super lekkere gerilde inktvis met een Rosadootje genuttigd en wat is het leven dan toch heerlijk. Op dit moment zit ik op de prachtige Plaza Espana van Merida te genieten van de spaanse geluiden, prachtig gekleden kindertjes, heerlijk zonnetje en een Tinto de Verano

  • 01 Mei 2016 - 18:48

    Rick Dieteren:

    Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Wat een avonturen al de eerste dag

  • 01 Mei 2016 - 22:32

    Marion Meijer:

    Hallo Mariette,leuk om weer te lezen dat je op pad bent. Jammer voor je vriendin,dat ze dit avontuur moet missen. We zullen je volgen. Momenteel zitten we met de familie in Wenen,maar ook wij vertrekken dinsdag naar Sevilla en lopen richting Salamanca. Wij wensen je veel plezier en lezen wel hoe het je alleen vergaat.Veel succes wensen Fred en Marion

  • 02 Mei 2016 - 07:27

    Henrie Jacobs:

    Mariette, buen camino, ik volg je graag. Gisteren zelf onze tickets geboekt voor de Frances in oktober. Groetjes van Henrie

  • 02 Mei 2016 - 07:59

    Janine:

    Hoi jet fijn dat je goed bent aangekomen.
    Eten ziet er heerlijk uit bel je weer gauw.
    Dikke kus Nien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 6202

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: