18e Dag Benavente - Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 18e Dag Benavente - Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

18e Dag Benavente - Madrid

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

19 Mei 2016 | Spanje, Salamanca

18e Dag Benavente- Madrid

Gistermiddag nog lekker gegeten, buskaart gekocht , rondgewandeld in Benavente en even de Paradore ingelopen, maar deze vond ik niet mooi genoeg om er een drankje te doen.
Opeens begon het keihard te regenen en ben ik maar een bar ingevlucht en een wijntje met wat chips genuttigd. Tegen 2030 uur terug gegaan naar de Albergue en mijn voet in een emmer met koud water en ijs gestopt. Doet goed, om 21.00 mijn bedje opgezocht en inmiddels kwamen de 6 Spaanse wielrenners ook hun mandje opzoeken.
Lekker geslapen en daar de wielrenners al om 06.00 uur opstonden ben ik maar lekker blijven lezen in mijn slaapzakje. Opeens kwam een Spaanse wielrenner mijn kamer binnen en zei dat ze nog wat yoghurt, abrikoosjes en een appel in de ijskast voor mij hadden achtergelaten. Super lief toch!!!
Opgestaan, gewassen, aangekleed rugzak voor de laatste keer ingepakt en na de abrikoosjes genuttigd te hebben, richting centrum gaan lopen.
Desayuno besteld en gewacht tot om 10.00 uur de bus naar Madrid vertrok waar ik om 13.30 uur aankwam.
Direct naar een infodame gegaan, die mij zei dat ik 2 x met de metro moest en dat het een 1/2 uur zou duren.
Tja van Camino naar Metro zijn wel 2 hele grote uiterste. Alles prima gelukt zodat ik tegen 14.30 de hal van Dear Hotel aan de Gran Via Madrid binnenliep.
Leanne was ook pas 10 minuten binnen, dus dat was een prima timing.
Zij had mij nog wat jurkjes en andere kleding en schoenen meegenomen,zodat we naar een verkwikkende douche vrij snel Madrid konden gaan verkennen.
Wat een prachtige stad, heerlijk geluncht van 15.30 - 17.30 uur rondgewandeld en toen op het prachtige dakterras op de 14e Etage bij een minizwembadje gerelaxt. Wat een uitzicht, heerlijk bijgekletst, weer omgekleed en door de stad gebanjerd naar o.a. de Plaza Major en verschillende andere prachtige pleinen en gebouwen. Even nog ons afzakkertje in de vorm van Poncho Caballero met ijs en toen ons bedje opgezocht.

• 20 Mei 2016 - 09:28

Henrie Jacobs :

Ja, een prachtige stad om te verblijven. Zelf heb ik ook paar jaar geleden de bus van Benvavente naar Madrid genomen. Lange rit maar de moeite waard. Welkom thuis in Nederland. grt. Henrie

• 20 Mei 2016 - 20:36

Monique Sienot:

Wat een belevenissen! Petje af dat je dat in je uppie hebt gedaan. Geniet lekker van Madrid en goede vlucht naar huis. Tot gauw bij de Spaanse les.

• 03 Juni 2016 - 16:17

Esmeralda:

Petje af,DAME.
    Super verslagen en mooie foto's. Wat een lef heb je, door weer en wind gaan,nieuwe vriendschappen sluiten.
    Trots dat ik die voetjes mag verzorgen.