16Dag/15Wanded Montamarra- Granja deM 23km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 16Dag/15Wanded Montamarra- Granja deM 23km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

16Dag/15Wanded Montamarra- Granja deM 23km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

16 Mei 2016 | Spanje, Salamanca

16 Dag/ 15e Wandeldag Montamarta- Granja deMoreruela 23km

Prima geslapen, ondanks dat we denk ik met 18 mensen in een zaal lage. Iemand had een elektrische kachel naast mijn bed aangezet en die heb ik om 02.00 uur vannacht bij het gaan naar de toilet maar uitgetrokken. Zoveel mensen in 1 ruimte verwarmt genoeg. Om 06.20 opgestaan en daar ik alle spullen in mijn waterdichte zak had gestopt, kon ik met 2 x lopen alles naar de huiskamer brengen om me daar aan te kleden. Daar er geen mogelijkheid was tot ontbijt heb ik er maar 3 meergranen ontbijtkoeken ingestopt. Deze hebben we in Nederland ook, alleen hebben ze in Spanje veel meer vanille smaak. 2 x Iboprofen erin en je. Helaas was het eerste kwartier echt strompel,strompel en toen bedacht ik me dat ik beter de elastieke sok kon aantrekken. Stoepje gezocht, sokje aan en maar verder. Nou ik moet zeggen dat het zeker een uur duurde voordat ik mijn voeten echt in het gareel had en ik prima kon wandelen. Tijdje met een Mike uit Zuid Afrika uit Kaapstad gelopen, tijde met Joerg , een Deen en het laatste stuk me de franse Marie Therese. Het landschap was heerlijk en de weg prima. Om 10.30 uur kwamen we in aan in Riego del Camino maar helaas was de bar nog steeds gesloten. In 2008 had ik daar ook al een zeer uitgestorven/ vergane gevoel gehad en dat was nog steeds. Met zo'n allen even op het stoepje voor de bar gaan uitrusten en toen de laatste 5 km ingezet. Om 11.30 kwamen we aan bij Bar waar we ons moesten melden c.q. inschrijven en betalen€ 5 voor ons bedje. We waren te vroeg en de fransen boden mij een pilsje aan. Smaakt heerlijk ook al is het bijna op de nuchtere maag!!! Toen naar de vrij nieuwe Albergue en na de douche en de was naar een winkeltje gegaan om de hoek en lekkere wijn, stokbrood, pate e.d gekocht voor de picknick op straat. Kinderstoeltjes en tafeltje van boven gehaald en onze lunch stond klaar. De spaanse vrouwtjes die voorbij kwamen vonden het wel grappig en maakte ook allemaal opmerkingen. Toen was het tijd voor siësta en ben ik met mijn zijden slaapzak het park/speeltuin ingedoken. Hierna mijn blog geschreven, naar de albergue terug gewandeld en met een hoop mensen zitten kletsen in het Frans en Engels.
Om 19.30 uur kunnen we eten in de bar en ik sterf nu al van de honger.We hebben zojuist prima gegeten, het dessert moet nog komen en daarna gaan we wel ons bedje opzoeken, voor mijn laatste wandeldag morgen !!

  • 16 Mei 2016 - 20:58

    Lieve :

    Die arme arme voeten ! Je dwingt wel respect af hoor. Ik ben trots op je. Nog heel even doorbijten en dan ben je er. Goeie moed voor de laatste loodjes.

  • 16 Mei 2016 - 22:29

    Truusvangog :

    Dag Mariette,
    Je dwingt veel respect af, je bent zo'n doorzetter Opgeven komt in jouw vocabulaire niet voor lijkt me.
    Het"alleen" lopen valt wel mee, volgens mij zijn er zoveel mensen enroute die graag met jou meelopen.
    Hier wat herfstachtig weer maar dat is voor inpakken van verhuisdozen prima!
    Succes met je voet/enkel en een voorspoedige voortzetting van jouw tocht, liefs Truus

  • 16 Mei 2016 - 22:57

    Anne En Paul:

    Hoi Mariette,
    Inderdaad veel contacten , heel wat mensen onderweg op de camino . Heerlijk dat je in alle talen communiceren kunt , fantastisch...
    Echte globetrotter!
    Sterkte nog morgen ,hopelijk valt de pijnlijke enkel morgen wat mee. Succes.
    Veel groetjes, Anne en Paul

  • 17 Mei 2016 - 07:06

    Henrie Jacobs:

    Nou, je hebt het er bijna opzitten. Nog een heel fijne wandeldag, ik heb genoten van je verslagen. gtr. Henrie

  • 17 Mei 2016 - 08:37

    Gemmie:

    Hoi Jetje

    Je bent en blijft een taaie. Nog een paar dagen en dan heb je het erop zitten. Complimenten van Herman en mij.

  • 17 Mei 2016 - 10:38

    Jan Janssen:

    Nou Jetje.... het zit er alweer bijna op. Nog een nachtje en je gaat naar Madrid.
    Dan een paar dagen chillen zonder de camino-gangers maar met Leanne samen.
    Wat ik in al onze telefoongesprekken hoorde was een en al enthousiasme en fijne ontmoetingen.
    Je keek er wel even tegenop in de dagen voor je vertrek. Maar toen je eenmaal in Merida was ging het van zelf. Je kwam in je flow en ontmoete vele bijzondere mensen.
    Ik hoorde complimentjes zoals " Mujer Bonita of guapa ..." Nog net geen 60 en nog steeds vol in de schijnwerpers. Top prestatie, zeker omdat dit keer alleen bent gegaan. Ben echt trots op je, je doorzettingsvermogen en ijzeren wil. Tot aanstaande zaterdag op het vliegveld. Ik kom van Berlijn en jij van Madrid en dan samen van Köln in jou Countryvrouw naar ons huisje weltevree!
    Dikke knuf, Jan

  • 22 Mei 2016 - 12:14

    Finn Brand:

    Hallo Liebe Mariette,
    die Bilder sehen super schön aus auch deine berichte haben mir freude bereitet sie zu lesen.Auch wenn ich nicht alles verstehen konnte hörte sich das meiste doch richtig gut an.ich finde es immer wieder aufs neue beeindruckend welche strecken du in einem so kurzen zeitraum zurück legst.ich hoffe du verfolgst den sport den du betreibst in den kommen den jahren mit der gleichen freude und energie wie du dies jetzt grade tust.
    Viele Grüße

    Dein Finn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 6161

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: