13 dag 12e Wandeldag Salamanca- El Cubo 37,5km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 13 dag 12e Wandeldag Salamanca- El Cubo 37,5km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

13 dag 12e Wandeldag Salamanca- El Cubo 37,5km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

13 Mei 2016 | Spanje, Salamanca

13e Dag12 Wandeldag Salamanca-El Cubo de la Tierra del Vino 37,5 km
Wat een dag !!! Heftig+ Fantastisch

Om 06.00 Uur vanochtend opgestaan en geconstateerd wat een enorme rommel ik heb als ik alleen in een hotelkamer ben. In een Albergue heb je een 1/2 meter en nu.....
Om 6.20 weggestapt en toen ik een Bar zag ben ik direct naar binnen gestapt. Na 10 minuten kwam een Frans koppel binnen die ik al eerder had gezien. Zij vertelde mij dat mijn franzoosjes naar huis zijn gegaan omdat een van hen ziek was. !!! Echt jammer dat ik geen afscheid heb kunnen nemen van hun, vooral omdat zij heel goed voor mij zorgde zoals het droog maken van mijn schoenen, volstoppen met krantenpaper, ze dan bij de kachel zetten en dan als ik naar bed ging , stonden mijn schoenen voor mijn bedje.
Het was een hele heftige dag, geen regen maar 37,5 km langs de N-630 en langs de autobaan is not so funny en het was ontzettend koud, zodat ik na een uur toch maar men jasje heb aangetrokken. Na 3 uur even gepauzeerd in de enige bar en een warme chocomel gedronken en toen weer verder. Na een tijdje zag ik de Spanjaard achter een omheining lopen ( via de la plata)
maar omdat ik dacht dat dat door het hoge waterpeil in de Rivera de Canedo niet zo handig was, ik een andere weg weg koos. Helaas heb ik bij een rotonde niet goed opgelet en opeens liep ik dus op de autobaan. De Spanjaard liep gelijk met mijn op maar.... alleen achter een hekwerk.
Na een 1/2 uur vond ik het niet meer zo leuk en dacht hoe ga ik dit oplossen???
Dus: naar beneden klimmen, waterfles, rugzak, telefoon en mijzelf over de omheining gooien en klimmen. GELUKT YES deze 58 jarige is toch nog best lenig. Heel triomfantelijk liep ik verder maar het was echt een hele heftige weg te gaan. Om 14.00 uur liep ik het dorp binnen op zoek naar de 2e Albergue. Toen ik binnenkwam via de garage hoorde ik een hoop gejuich en zaten de 4 Amerikanen er ( taxi genomen de eerste 19 km ) en het Franse echtpaar van vanmorgen die alles via de N -630 hadden gelopen. De eigenaressen Mercedes gaf mij meteen een groot glas wijn en een tapas, inschrijven en ze sleepte mijn rugzak al naar een kamer. Bhhhhooe ik zag ze karren en moest nu toch echt wat eten. Ik zei tegen Oscar dat ik direct na het douchen naar de bar wilde om te eten maar hij zei dat ze niets hadden en dat hij iets met Mercedes had geregeld en dat ik mee kon. 2 huizen terug woonden haar schoonouders en toen we binnenkwamen was de hele tafel gedekt met Tortilla Esoagnol, salade, Ibero ham, kaas asperges fruit, wijn en water. de Kachel brandde en na een tijdje voelde ik dat ook onder de tafel een hele speciale kachel brandde.
Wat een overweldigende gastvrijheid , schoonmoedertje met 4 tandjes kwam erbij zitten en het was een heel geamuseerd gesprek. Tijdens de lunch zeiden de Amerikanen dat ze me iets moesten vertellen: Ook zei waren verkeerd gelopen en waren op de autoweg beland en.........
de politie kwam en ze kregen alle 4 een bekeuring van Euro 100 maar omdat Oscar vloeiend Spaans spreekt en ze buitenlanders waren werd de boete gereduceerd tot Euro 50 per persoon.
Dus Jetje heeft geluk gehad !
Siësta in de straat gedaan, wasje is bijna droog en nu zitten we met zijn allen gezellig in de keuken.Om 19.30 hebben we diner!!!! Alleen de Deense Sana gaat niet mee.( Is vegetarisch, drinkt geen alcohol en mist op de Camino echt heel veel gezelligheid.
Om 19.15 uur gingen we met zijn allen eten. Vissoepje of groentesoep/ diverse gegrilde hoofdgerechten met zelfgemaakte frites + salade, nagerecht, wijn en een digestief voor Euro 8,50
Wat een gezellige avond met zijn allen bij een heerlijk warme kachel.
Nu zitten we nog even met zo'n allen aan de keukentafel te internetten!!!!


  • 14 Mei 2016 - 01:25

    Anne En Paul:

    Hoi Mariette,

    Wat een barre omstandigheden , dat schept wel een nog grotere band tussen de pelgrims onderling. Na al die koude ontberingen is de warmte en lekker eten dubbel lekker.
    Dit is wel een echte pelgrimage....tjonge...
    Wat een fikse afstanden ,ondanks t slechte weer . Chapeau ....
    Leuk je verhaal over Salamanca, hebben wij ook bijzonder goede herinneringen aan .
    Hopelijk worden delaatste loodjes dit keer eens niet de zwaarste,oftewel beter weer gewenst.
    Maar hoe dan ook :jij slaat je er wel door heen..
    overigens ,als de Spaanse politie jou op de autobaan opgepikt zou hebben ,dan had je helemaal geen bekeuring gekregen , maar een vriendelijke lift....
    Sterkte ,en veel fitheid, goed weer en niet snurkende kerels nachts gewenst.
    Heel veel groetjes, Anne en Paul

  • 14 Mei 2016 - 10:29

    Leanne En Frans:

    Dit is dus precies waarom ik de camino zo ontzettend mis!!!!!!
    Afzien, onverwachte ontmoetingen, avontuur, gezelligheid, verhalen, lachen.
    Zo fijn om je straks weer te zien in Madrid en de Spaanse atmosfeer te proeven en nog een keer van al je verhalen in detail te genieten.
    Tot gauw, dikke kus Leanne.
    PS Jolie is net uit Berlijn gearriveerd, dus dat is wel een gezellig pluspuntje. met de hele familie aan tafel.

  • 14 Mei 2016 - 22:05

    Marga:

    Goed bezig Jetje!!!!

  • 15 Mei 2016 - 10:52

    Nele:

    Vol bewondering! Ik wens je nog veel plezier en avontuur op je pad! Veel liefs Nele

  • 15 Mei 2016 - 14:51

    Marlou Kuypers:

    Hoi Jetje,

    Superfoto's, jij tussen de mannen!!
    Geniet nog van de laatste etappes en hopelijk met wat meer Spaanse zon.
    Nog mooie dagen met Leanne in Madrid!!

    Dikke puutsch,
    Marlou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6166

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: