12 Dag 11 Wandeldag Morille-Salamanca 19 km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 12 Dag 11 Wandeldag Morille-Salamanca 19 km - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

12 Dag 11 Wandeldag Morille-Salamanca 19 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

12 Mei 2016 | Spanje, Salamanca

12e Dag 11e Wandeldag Morille- Salamanca 19 km

Gisteravond nog in de Bar gegeten met Sabine + Guido was lekker en gezellig en er was ook een Spaanse pelgrim, die we al vaker hadden gezien en die de hele avond trucjes deed met Cider in een grote boog in een glas mikken. De attractie voor de Spaanse barbezoekers.
Heel goed geslapen met zijn 8e in een Albergue voor 24 personen.Helaas geen ontbijt dus om 07.15 weggestapt met 4 Mariakoekjes in mijn hand. Het was behoorlijk fris dus de hele weg maar mijn jasje aangehouden. Landschappelijk was het prachtig, vooral ook door het spel van de zon die uiteindelijk af en toe doorkwam. Na een uurtje haalde ik Sabine in en hebben we een hele tijd samen gelopen en gekletst.Maar nadat ik diverse telefoontjes had gehad ben ik haar ongemerkt gewoon weggelopen. Ik had al een keer gewacht, maar nu was de afstand echt te groot en zij wilde toch niet in Salamanca blijven. Ik had gisteravond toch maar even een hotelletje geboekt vlak bij de Plaza Mayor, omdat ik geen zin had om in mijn wandelkleding de hele middag door Salamanca te lopen, daar de Albergue pas om 16.00 uur open ging. Na in het VVV een plattegrond gehaald te hebben en met behulp van een zeer vriendelijke Spanjaard had ik het hotel snel gevonden. Prima voor 1 nacht en ik had een kamer met bad gereserveerd.!!! Helaas zat er geen stop in, dus op mijn sokken naar beneden en daar verscheen de receptionist met een zakje net stoppen. Eindelijk paste er een maar toen moest hij er nog een kettinkje aan maken en na 15 minuten lag Jetje met opgetrokken knieën ( Spaanse baden zijn heel klein) in bad. Aangekleed en eerst wat te eten gaan scoren want nu had ik toch echt honger. Daarna heerlijk door Salamanca gebanjerd. Wat is dit toch een prachtige stad. De binnenkomst is al fantastisch over de Puento Romano ,langs de Kathedraal naar de Plaza Mayor. Opeens begon het super hard te regenen en heb ik de Kathedraal en het bijbehorende museum bezocht, Siësta gehouden en wederom de stad in om op de Plaza Mayor te genieten van een orkestje, de mensen en af en toe het zonnetje.


  • 13 Mei 2016 - 07:17

    Henrie Jacobs:

    Wat een prachtige foto's weer. Vooral de klaprozen, die vind ik geweldig om te zien. Hopelijk wordt het weer snel weer beter met warmere temperaturen. Geniet ervan en buen camino vanuit Asten, grt. Henrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 6167

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: