10 Dag en 9e Wand Calzada de Bejar- Fuenterrob. 21 - Reisverslag uit Pueblonuevo de Miramontes, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 10 Dag en 9e Wand Calzada de Bejar- Fuenterrob. 21 - Reisverslag uit Pueblonuevo de Miramontes, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

10 Dag en 9e Wand Calzada de Bejar- Fuenterrob. 21

Door: jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

10 Mei 2016 | Spanje, Pueblonuevo de Miramontes

10 Dag en 9e Wandeldag Calzada de Bejar- Fuenterroble de Salvatierra 20,6km

Na een heerlijke nachtrust om 6.30 opgestaan en om 07.00 uur had Manuela en haar man het ontbijt al klaar staan. Daar we vandaag wederom niet door een beek konden wandelen omdat het de hel nacht geregend had, had ik de Fransozen gevraagd of ik met hun mocht meelopen om zo niet te verdwalen. Uiteindelijk waren we toch te ver doorgelopen en moesten we een stuk terug om zo via een privé grondstuk de beek te kunnen oversteken. Het had vannacht gesneeuwd in de Sierra en je kon deze heel goed zien liggen. Gelukkig hadden we vandaag geen regen, maar toen we vertrokken was het 7 graden !! Ik ging toch zonder jasje weg, want anders heb ik het in 5 minuten weer veel te warm. Het was een hele mooie tocht en nadat ik onderweg nog ergens een bak koffie had gescoord, had ik de Fransozen toch weer ingehaald en liepen we samen het dorp binnen. De Albergue is een oude pastorie en pastoor Don Blas werkt gewoon en geeft nog les op school. We werden ontvangen door 2 vrijwilligers, een Duits dame + een spaanse jongeman.
Helaas hadden ze een probleem met het warm water systeem en de verwarming!!! In het gedeelte waar wij lagen waren zonnepanelen voor het warme water, maar........ geen zon en dus ook geen warm water. Daar kwam ik pas achter toen ik onder de douche stond. tjonge, jonge dat was echt koud. Alleen sokken en handdoek uitgewassen en de boel verkend. De Fransozen gingen vanmiddag koken en nodigde mij uit. Tomatensalade, macaroni met tomatensaus, yoghurt toe en een rood wijntje. Helaas was het in deze keuken ook stervens koud, zodat ik de mannen erna uitnodigde om in de bar een bakkie koffie te gaan drinken. Gisteren heb ik trouwens de Extramadura achter me gelaten en wandel nu door de provincie Castilla en Leon. Inmiddels zijn er nog meer mensen binnengedruppeld waaronder de Duitser Wolfgang en 2 Russische meisjes uit Moskou. Om 20.00 uur vanavond eten we in de Albergue met zijn allen. De Franzozen gaan zo de kachel aanmaken in onze slaapzaal, dus dadelijk maar een siesta gaan houden, want ik zie dat het regent en het is nu 12 graden hier.

  • 10 Mei 2016 - 17:19

    Guus Queisen:

    Hoi Mariette,

    ik geniet van je verslagen, oude herinneringen komen boven, ik liep de Via de la Plata 3 jaar geleden, door jouw verslagen en fotos geniet ik nu al van der Ruta del norte die ik medio augustus ga lopen! Veel succes Guus!

  • 11 Mei 2016 - 15:32

    Mathias:

    Oje, schön zu sehen das es Dir gut geht. Tolle Aufnahmen und Landschaft. Gute Reise, Sonne im Rücken und nette Menschen mögen Dich begleiten. Greatings Mathias

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 6168

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: