6e Dag 5e Wandeldag Canaveral-Galisteo 35 km - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 6e Dag 5e Wandeldag Canaveral-Galisteo 35 km - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

6e Dag 5e Wandeldag Canaveral-Galisteo 35 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

06 Mei 2016 | Spanje, Casar de Cáceres

6e Dag 5e Wandeldag Canaveral- Galisteo 35 km

Gisteravond nog een drankje gedaan met een aantal mensen van de afgelopen dagen en opeens kwam de Belg Steven binnen wandelen. Hij had meer als 40 km gelopen en was behoorlijk uitgeput. Leuk gesprek met hem gehad en toen de andere al weggingen ben ik toch maar even blijven zitten. Steven komt uit Gent en wandelde altijd ook al veel in de bergen.
Om 21.30 naar bed gegaan en daar we maar met 5 persoenen een kamer hoefde te delen was er een prima nachtrust. De Albergue Canaveral was erg mooi en schoon en vanaf 07.00 uur konden we ontbijten. 2 bekers warme melk + wat geroosterd brood en Jetje kan er weer tegen.
Er was regen voorspeld, maar uiteindelijk hebben we helemaal niets gehad. Het was een prachtige wandeling door licht heuvelachtige dehesas met kurkeiken bomen. Hekje open hekje dicht en zo af en toe was ik echt aan het vloeken omdat ik de hekken bijna niet open kreeg. Ik sprak een Spaanse pelgrim die mij vertelde dat ze over 1 hek geklommen was, omdat ze het niet open kreeg.
Tegen 11.50 kwam ik via een omweg i( 4 km meer gelopen)n het dorp Riolobos waar ik na 4 1/2 uur echt toe was aan een bakje koffie met een tortilla espagnol. Na 20 minuten weer verder getaffeld en om 14.00 kwam ik in Galisteo aan. 9 jaar geleden was hier een afgrijselijke Albergue, maar nu was het Albergue Turistico en de hospitallero was Nacho. Verschillende pelgrims hadden gereserveerd,maar gelukkig was er nog een bedje voor Jetje. Gedoucht, was gedaan en vervolgens een heel leuk gesprek gehad met Nacho die mij aanraadde om de komende 2 nachten al te reserveren, daar het weekend was en erg druk. Hij regelde alles voor me toppie.Inmiddels was het 3 uur en begon mijn maagje te rommelen.Op naar het restaurant en in de Comida riepen mij direct 2 Spaanse dames dat ik bij hun aan tafel kon komen. Super lief. Deze dames hadden afgelopen nacht ook bij mij op de kamer geslapen, ze zijn met zo'n vieren,maar de andere 2 waren zo kapot dat ze meteen in bed zijn gedoken. Na het menu met wijn vonden de 2 dames dat ik een Chupito orojo de hierbas
moest proberen, Digestief en heel goed voor de spijsvertering.Prima uitproberen dus en ook de Amerikanen die naast ons aan tafel zaten wilde dit ook hebben. Heerlijk gegeten voor Euro 9,50.
Toen ik naar buiten liep zaten de 4 Nederlanders te wachten op een taxi, want alles was volgeboekt!! Zo nu ga ik een rondje door het dorpje Galisteo maken, met zijn in de 9 eeuw gebouwde stadsmuur( Muralla Almohade) welke nog bijna geheel in stand is gehouden.
Was best frisjes hier, moest nog een jasje over mijn fleece aantrekken, maar om te wandelen is het prima weer. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn conditie, nergens last van en mijn voetjes doen het uit de kunst.

  • 07 Mei 2016 - 14:57

    Esther Loffeld:

    hi Jet,

    foto 21! geweldig!!! zo heb ik het ook in gedachten gehad. zo te zien heb je het super naar je zin!
    tof, ben super trots op je dat je alleen loopt, nou ja alleen hihi aandacht genoeg voor zo'n mooie nederlandse vrouw hihi
    hier ook lekker weer

    dus zonnige groetjes uit het nederlandse zuiden

  • 07 Mei 2016 - 21:23

    Aleanne:

    Wat een goede keuze om hier te gaan wandelen met zoveel leuke mensen om je heen.
    Bij de foto's voel ik me weemoedig gestemd. Hoe mooi is de camio en Spanje en zijn mensen.
    Bien viage!

  • 15 Mei 2016 - 14:23

    Marlou Kuypers:

    Lieve Jetje,

    Zit hier op een trieste zondagmiddag te genieten van je verhalen en me te vergapen aan de mooie foto's. Wat een natuur en wat een diversiteit van mensen die je onderweg tegenkomt. Mooi om te lezen hoe je geniet van alles om je heen en de beloning in de vorm van het heerlijke Spaanse eten en de welverdiende drankjes en de mooie ontmoetingen. Heel jammer dat Leanne niet mee kan lopen en knap van je dat je dan toch je weg alleen vervolgt. Maar zoals je al zei; you never walk alone.....!
    Je bent een kanjer!

    Liefs van Frits en Marlou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6164

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: