vervolg 2e Dag 1e Wandeldag - Reisverslag uit Alcuéscar, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu vervolg 2e Dag 1e Wandeldag - Reisverslag uit Alcuéscar, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

vervolg 2e Dag 1e Wandeldag

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

03 Mei 2016 | Spanje, Alcuéscar

vervolg 2e Dag 1e Wandeldag
Om 18.30 zouden we een rondleiding krijgen, maar het huisbaasje had geen tijd zodat de hospitallero met ons rond liep en ons de kapel en het aanliggende gebouw liet zien waar de geestelijk gehandicapten senioren, alleen mannen verbleven. Alleen Peter een Duitser en ik gingen naar de mis en erna kregen wij beide de Pelgrimszegen ( gelukkig was er een vertaling in het Duits bij) Despuez la mesa a la mesa !!! betekend na de mis aan tafel. Moet zeggen dat ze zich aardig hadden uitgesloofd voor een donativo diner. Soep, lams koteletten in een heerlijke saus met een salade van aardappel, groentes en olijven , glas witte wijn erbij en een grote bak vers fruit na.We waren met 3 vrouwen en 10 mannen en wij dames hoefde Niet de afwas te doen en op te ruimen!!
Ondertussen was het bedtijd en daar ik zo'n miserabele matras had, besloot ik verder in de zaal achter het gespannen lint, waar het dus verboden was!!!! op de grond te gaan liggen.
matras van bed gehaald en zo lag ik heerlijk. Om 22.15 stond de hospitallero voor mijn matras en ik hoorde hem zeggen dat dit niet de bedoeling was, maar daar ik deed of ik sliep liet hij me liggen.
Om 22.30 ging het licht uit en opeens was er iemand met een zaklamp in mijn gezicht aan het schijnen en zei onze goede vrind dat de matras niet op de grond mocht liggen en anders moest ik maar met de slaapzak op de grond gaan. Verdomme ik was net in de eerste slaap en dacht wat een mongool heb je nu pas moed verzameld. Na ja Jet op de knieen matras op bed geflikkerd en er zo ingevallen en weg was ik. Uiteindelijk prima geslapen want met oordoppen hoor je gelukkig veel minder gesnurlk.

• 04 Mei 2016 - 12:33

Henrie Jacobs:

Ja, zo maak je nog eens wat mee. Ik moest een keer in een ketelhuis van de sporthal slapen. Niet dus, toen het donker was, heb ik me ook verplaatst. grtj Henrie

• 06 Mei 2016 - 21:46

Marga:

Goed van je Jet. Fijn om te lezen.