2e Dag 1e wandeldag Merida - Alcuescar 36,9 km - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu 2e Dag 1e wandeldag Merida - Alcuescar 36,9 km - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Mariette Janssen- Corbeij - WaarBenJij.nu

2e Dag 1e wandeldag Merida - Alcuescar 36,9 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette

02 Mei 2016 | Spanje, Mérida

2e Dag 1e Wandeldag Merida - Alcuescar 36,9 km

Ontzettend slecht geslapen vannacht, vooral omdat de verhuurster Tara met een aantal vriendinnen tot diep in de nacht aan het debatteren waren. Om 5.45 opgestaan, kleine teentjes uit voorzorg getaped , gewassen en om 06.15 liep ik Merida uit. Het was 12 graden en de eerste uurtjes heb ik toch lekker mijn jasje maar aangelaten.Landschappelijk was het FANTASTISCH licht glooiende heuvels met olijfbomen en ontzettend veel verschillende soorten bloemen.
Om 9.15 uur kreeg ik de eerste cafe con leche met een broodje met kaas en tomaat jammie.
Na een half uur weer weggestapt en wederom was het landschap prachtig.Behalve in Merida stond alles super goed aangegeven. 9 jaar geleden liep ik hier samen met Ulrike en toen hadden we 35 graden, vandaag was de temperatuur top. Vandaag op de Camino een 6 tal Spanjaarden ingehaald en Francoise uit Rotterdam die samen met een man uit Alaska liep. Om 13.20 kwam ik aan bij het klooster van de Barmhartige, slaven Maria en de Armen. Hier was de herberg gevestigd op de 4e etage. Daar aangekomen stonden er 4 Nederlanders, Duitser, Fransman en een Koreaan te wachten op zich in te schrijven. Tergend langzaam vertelde de hospitalero het programma:
Om 18.30 rondleiding door het historische pand, om 19.30 de Heilige mis , om 20.00 aan tafel, om 21.30 moet je in bed liggen en om 22.30 gaat het licht uit. Daar tussen 14.30 en 16.30 de deuren worden afgesloten moest ik me heel snel douchen en aankleden. Was maar tijdens het douchen gedaan en net op tijd was ik buiten. Aan de overkant ligt een groot restaurant met terras en daar heb ik samen met de Nederlanders heerlijk geluncht en een lekker biertje met citroen gedronken.
Moet zo de was van de lijn gaan halen en even alles gaan ordenen boven. Volgens mij ligt de slaapzaal vol, voornamelijk met mannen en zal het wel een snurkfestijn worden vannacht.
Wordt vervolgd.....

  • 02 Mei 2016 - 18:18

    Wilma:

    Ha Mariëtte,
    Zo weinig slaap...en dan toch die afstand lopen

  • 02 Mei 2016 - 22:59

    Rick & Melanie:

    Wat leuk om je verslagjes te lezen. Jammer dat de Airbnb eigenaar niet even rustig kon doen... :( Haha! Geniet er lekker van jetje.... Gr... Je receptie collega's.

  • 03 Mei 2016 - 07:17

    Henrie Jacobs:

    Wat leuk om te lezen en je te volgen. Veel succes met de volgende dagen. Gelukkig wordt het hier ook wat warmer in Nederland. Gr. Henrie

  • 07 Mei 2016 - 21:36

    Ria:

    Heb even je berichten gelezen. Leuk hoor en inspannend, mooie foto's. Hoop volgend jaar ook te gaan al gaan we kleinere afstanden lopen, geweldig zoals jij dit doet! Succes tot het einde :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariette

Ben 58 lentes, dit jaar wordt mijn 10e Caminojaar en op 1 mei vertrek ik vanuit Merida. In 2014 heb ik samen met Leanne de Camino Mozarabe van Granada naar Merida bewandeld. Hier gaat de Camino Mozarabe over in de Via de la Plata, welke ik in 2008 + 2009 bewandeld heb. Eigenlijk stond dit jaar de Camino del Sureste op het programma, maar door een zware blessure van Leanne, die helaas moest afzeggen, heb ik besloten om deze 3 weken alleen te gaan. Vind het best spannend zo alleen maar we zien wel............

Actief sinds 25 April 2016
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 6155

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: